Feminin românesc

Frumoasă ești ca îngerii din ceruri Maria-Rosetti-in-Romania-revoluionara-de-CD-Rosenthal

Ce zboară liniștiți peste noi doi

Aripile ne ocrotesc de ploi

Iar iarna ne feresc, tot ei, de geruri

 

Frumoasă ești ca o icoană sfântă

La care mă închin la Dumnezeu

Să-mi dăruiască ceea ce-i al meu

Iertându-mă de tot ce mă frământă

 

Frumoasă ești ca vocea de mierliță

Ce o ascund țăranii-n buzunar

Fără să aibă vreodat’ un habar

Că frumusețea crește pe uliță

 

Frumoasă ești ca stolul rândunicii

Ce zboară peste munții cei înalți

Și fugărite de niște amanți

Se cuibăresc sub streșina bunicii

 

Frumoasă ești ca marea-n răsărituri

Când soarele plutește pe un val

Iar când ajunge să lovească-n mal

Își cată luna să îi facă flirturi

 

Frumoasă ești ca doina ce-i cântată

Prin șezătorile de pe la sat

Te rog să te întorci pe înserat

Că doar de mine poți fi alintată

 

Frumoasă ești în câmpurile verii

Ești aurul ce crește într-un grâu

Iar păru-ți curge peste umeri râu

De frumusețea ta, tare mă sperii

 

Frumoasă ești în ia ce-i cusută

De mâna mamelor într-un cerdac

Și tare mândră ești în portul dac

Și gata să te-avânți în orice luptă.

 

Fotografia de mai sus este o pictură ce o înfățișează pe Maria Rosetti, soția lui C.A. Rosetti. Pictorul care a ,,zugrăvit” acest chip de româncă este Constantin Daniel Rosenthal, iar lucrare se numește ,,România revoluționară”.

Lasă un răspuns

