Dialog

Ulițele bătrânești pe la noi sunt goaleImage

Cuvântul se ascunde că vine iarăși geru

Măicuță încălzește-l te rog la tine-n poale

Că vine pe la noi, în vizită  Vieru.

Pâinea nu mai crește cum creștea odată

Plânge tot pământul de inundă  ceru

Iar la poarta noastră cine stă să bată

– De ce nu intrați domnule Vieru ?

– Drept să-ți spun copile mi-i frică de mine

Nu știu de mai pot să lupt aci la Sfântul

Voi mă ridicați în ode și în imne

Eu nu vă mai pot vesti vouă cuvântul.

– Dar insist bătrâne, masa este pusă

Vino și de gustă o bucat’ de pâine

– Vin tânăr copil, dar o să stau la ușă

– Rogu-te poete rămâi și până mâine.

– Aș rămâne frate să simt o pernă moale

Că mi rece tâmpla și frigul mă cuprinde

Dar am ales să plec pe o altă cale

– Te-aș cumpăra poete, dar cine mi te vinde ?

– Of…! copile biete eu nu sunt de vânzare

Ș-apoi ce sa faci, țânce, cu un mort ?

– Atunci ia-mă cu tine dincolo de zare

Unde marea n-are nici măcar un port.

– Copile tu ești fraged mai ai de stat în lume

Sufletu-mi cărunt mi-i obosit de zile

Am o rugăminte să nu uitați un nume

Ce-i despărțit de frați, doar de ceva mile.

Copilul dă să plângă, dar domnul îi zice:

– Vreau să fii puternic așa cum este fieru

Și cât vei dăinui nu trebuie să abdice

Suflet basarab și versul lui Vieru…

Lasă un răspuns

